דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דפי עבודה- הכנה לכיתה א' 

מאת    [ 21/08/2012 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3052 פעמים ]

החופש הגדול שלפני כיתה א' מאפשר הזדמנות טובה כדי לבצע עם ילדינו הכנה לכיתה א'. חשוב לזכור שהמעבר מגן הילדים לכיתה א' יכיר לילדינו ספרי לימוד, שיעורי בית ועוד מטלות ומחויבויות שונות שיש ללמד את ילדינו כיצד להתמודד עמם. רק הכנה לכיתה א' שתפרוש בפני הילדים את כל הצפוי בפניהם בדרך חווייתית ומהנה תוכל לעזור לילדים להגיע לכיתה א' מוכנים ורגועים יותר.  אחת הדרכים לספק הכנה חווייתית היא דפי עבודה ייחודיים שנבנו על סמך מחקים ומטרתם לחשוף את הילד ולהכיר לו את חומרי הלימוד.

הכנה הדרגתית במטרה חיובית

הכנה טובה והדרגתית תאפשר לילדים לצלוח בקלות את המעבר מגן הילדים אל כיתה א'. בעיניו של ילד ההבדל בין גן הילדים נטול המחויבויות ובין בית הספר הוא הבדל עצום ולכן תמיכה של ההורים והכנה שלהם הם חשובים מאד. חשוב להכין את הילדים לכל האתגרים העומדים בפניהם עם המעבר לכיתה א' ללא לחץ וללא מתח. אם אנחנו ההורים נבין שהמבחנים, המטלות שיעורי הבית ושאר המחויבויות הם אמצעים לרכישת ידע ולפיתוח סקרנותם הטבעית של הילדים ולא המטרות, אז נשכיל להכינם בצורה טובה לקראת השינוי.

דפי עבודה כעזר לימוד

לאחר שהבנו מהי המטרה שלשמה אנחנו מבצעים הכנה לכיתה א', נוכל להיעזר בדפי עבודה שהם כלי עזר יעיל במיוחד לעבודה עם ילדים לקראת כיתה א'.  מדובר לא רק בחשיפה מוקדמת והדרגתית של הילדים אל חומרי הלימוד, אלא גם בהכנה לקראת הצורך לשבת בכיתה, להקשיב למורה וכל מה שכרוך במעבר מגן הילדים אל כיתה א'.

היכרות הדרגתית

באתרים רבים תמצאו דפי עבודה ודפי צביעה שיעזרו לכם לפתח עם ילדיכם את הסקרנות הטבעית שטמונה בהם, תוך עידוד ורכישת כלים שיסייעו להם לעמוד במטלות הרבות ובאתגרים שיוצבו בפניהם עם הכניסה לכיתה א'. הכרה הדרגתית עם שיטות הלמידה וחומרי הלימוד יעזרו לילדיכם להגיע לכיתה א' מוכנים ורגועים יותר, כאשר הם כבר תרגלו חלק מהמטלות והם כבר יודעים לקראת מה הם הולכים.

מה התוצאה?

התוצאה תפתיע אתכם. ילד שעבר הכנה מסודרת ונחשף באופן הדרגתי למה שצפוי לו בכיתה א' יהיה רגוע יותר בהשוואה לילד שלא עבר הכנה. זה המקום להזכיר שלא מדובר בלמידה באופן כפוי. היתרון שבהכנה עם דפי העבודה הוא בכך שמדובר בתהליך חווייתי שבו הילד יסגל לעצמו הרגלי למידה בריאים ובכלל שחוויית הלמידה תקושר לתכנים בעלי משמעות חיובית. חשוב מכל, הורים יקרים כי רק העצמה של הילד וחיזוק בטחונו בעצמיותו יעזרו לו לרכוש כלים בריאים וטובים בתהליך של הכנה לכיתה א'.

 

 

הכנה לכיתה א' - דפי צביעה.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב